Punta Cana, dag 2. Vi flyttar hem

Idag fick vi flytta tillbaka till vårt hotell igen men vi fick göra det vilken tid vi ville så vi startade dagen med en helt galet fantastisk frukost på Dreams. Skulle jag äta sådan här mat varje dag även hemma så skulle jag vara tjock som en stoppad korv, det är en sak som är säker!

Jag kunde inte med att fota där inne idag heller, det är lite för flott för det på något vis. Det bara sprutar lyx och flärd ur allting här, även folket… Så man känner sig inte riktigt hemma om ni förstår vad jag menar. Men det är helt klart en upplevelse!

Efter världens frulle gick vi upp på rummet och slängde på oss badkläder och kladdade in oss med solkyddsfaktor. Sedan bar det av ner till stranden. Där gjorde vi vad vi gör bäst.

Bonden drack öl i skuggan:

bonden strand öl punta cana

Och jag däckade i solen:

solar strand punta cana

Precis som det ska vara med andra ord. Första doppet i havet blev också av. Vattnet är helt underbart varmt och skönt. Jo just det, sanden! Den måste jag berätta om. Den är så där sjuuukt finkornig så det nästan är som mjöl och den är helt vit. Superhärlig att gräva ner fötterna i. Jag skulle tro att det är rätt skönt att gräva ner en Bonde i den också men det har jag inte testat. Än…

Tro det eller ej men även Bonden tog sig ett dopp! Det var jag inte alls säker på att han skulle göra ärligt talat. Ni vet ju – mannen med paraply i duschen liksom.

bonden natura park hotell punta cana bavaro beach

När vi kände oss klara på stranden gick vi upp till poolen och låg där och gottade oss en stund. Man måste ju testa alla bitar innan vi flyttar hem till vårt hotell igen.

Här hittade jag världens godaste drink!! Mörk rom, cacao-likör, chokladmjölk och choklad. MUMS!!

drink choklad rom

Bonden testade en Mohito. Jag smakade på den men det var det äckligaste jag smakat någon gång! ÖRK! Dock tyckte Bonden att den var kanongod och det var väl som det ska. Då får han ju ha den i fred:

bonden mojito drink

Det här kan man ju lätt vänja sig vid känner jag…

dreams hotell punta cana pool

Sedan var det dags att säga adjö till Dreams och ta en taxi de otroligt långa 5 minuterna bort till Natura Park. Hej då rummet:

dreams hotell punta cana

Om Dreams var lyx, flärd och snoffsiga rikemansfolk så är Natura Park något helt annat!! Det är inte lika lyxigt men mycket mysigare. Hela hotellet är en park. Fullt med fåglar, palmer, mangrove, dammar och broar. Kolla bara:

fåglar natura park hotell punta cana natura park hotell punta cana

natura park hotell punta cana flamingo

natura park hotell punta cana grönska natura park hotell punta cana flamingos natura park hotell punta cana bro bonden

fågel natura park hotell punta cana bonden natura park hotell punta cana jag natura park hotell punta cana

När vi installerat oss på rummet gick vi ner och slängde oss på stranden en stund. Det är absolut det bästa man kan göra här. Dricka drinkar, softa och njuta av strand, hav och natur.

stranden natura park hotell punta cana

Att bara ligga och se vinden i palmerna är ju gott nog!

palmer sol

Sedan testade vi poolen. Den ligger precis nere vid stranden. På förra hotellet fanns det tre pooler och här finns det bara 1 så det är lite ”trängre” vid poolen här. Men lugnare atmosfär så det jämnar ut sig 🙂

pool natura park hotell punta cana

Vi måste ju testa drinkarna även här så vi gick upp till en av poolbarerna, den som ligger ovanför poolen och man har utsikt över både poolen och havet:

utsikt strandbaren natura park hotell punta cana

Här testade jag en ny drink – hälften cacaolikör och hälften mjölk. ASGOTT!! Och jag blir ASSNURRIG. Men det gör inget. Man behöver ju inte slurpa i sig allt… Och Bonden får agera ledsagare när det behövs.

drinkar strandbar natura park hotell punta cana

Vid poolen får vi plastmuggar istället för glas men det är väl en säkerhetsåtgärd antar jag. Inte så smart med glas i poolen liksom.

På kvällen käkade vi första middagen i bufférestaurangen här på Natura Park. Inte alls fel, men det går inte att jämföra med buffén på Dreams!! Den var helt otrolig!!! Men som sagt, den här går inte av för hackor heller. Köttet är väl inget speciellt men kyckling och fisk är supergott!

Det blev tidig kväll för oss. Vid tiotiden stängde vi våra små blå. Det är ju en dag i morgon också 🙂

Tjillevippen från ett helt fantastiskt Punta Cana och Dominkanska Republiken!!

22 svar på ”Punta Cana, dag 2. Vi flyttar hem

• Fniss, DET hade varit något det! Men jag övertalade honom att röka cigarr idag. Han tyckte det var skitäckligt…. hahaha

1. Wow vilka fina bilder! Längtar efter ditt nästa inlägg följer även dig på insta så bara bombardera oss med härliga foton:)

2. Låter helt underbart! Det är nog fler än en som kommer åka till det stället sen… 🙂 Hoppas vi får höra om lite äventyr med, allt kan ju inte bara gå så där bra hela tiden väl?