Punta Cana, dag 4. Zip-Line – här åker Bönderna!

Idag gjorde vi det som jag ALDRIG trodde att Bonden skulle gå med på… Vi åkte Zip-Line 😀 Hur askul var inte det då?? Helt fenomenalt ask-kul! Helt enkelt.

Vi blev hämtade vid hotellet vid 7,30 på morgonen. Frukosten startar klockan sju så vi hann i lugn och ro mumsa i oss frukost först. Sedan bar det iväg på lastbilsflaket och upp i bergen! JÄKLAR folket vad vackert här är! Om man åker till Dominikanska och inte ger sig upp i bergen så missar man verkligen något!

På väg upp till bergen så hittade vi något kul – KOSSOR 😀 Mängder och mängder med kossor!

kossor lantbruk punta cana

Tyvärr kunde jag inte ta någon bättre bild för det skumpade så in i hoppsan på lastbilen. Vägarna är inte de bästa uppe i bergen precis:

lastbil dålig väg punta cana

När vi såg bergen i fjärran så skojjade vi om att det var dit vi skulle. Men det var det…. När vi kom närmre och närmre så blev det bara vackrare och vackrare:

utsikten lastbil utsikt från lastbilen punta cana bergen djungel utsikt lastbilen punta cana berg  utsikt lastbil punta cana utsikt lastbil landsbygd punta cana

Tillslut så var vi dock framme:

framme zip line punta cana

När vi kom fram började nervositeten komma lite. Det var högt upp till tornen… Men först skulle utrustningen på. Hjälmar, handskar och selar. Vi blev helt otroligt snygga tycker jag. Ser nästan lite hurtiga ut för tusan:

zip line punta cana utrustning på

Sedan klättrade vi upp i första tornet. Detta var det lägsta av dem och det är nog smart för annars hade säkerligen många bangat ur. Både jag och Bonden var nära att göra det ändå, jädrar vad högt det var.

första tornet zip line punta cana

Först ut ur vår grupp var så klart… jag. Först hänger man upp sig på linan:

första linan hänger på

Och sedan åker man iväg i full fart 😀 Då glömmer man höjdrädsla och allt, då är det bara askul!

första zipline punta cana

Sedan var det Bondens tur att hängas… upp.

första åket bonden zipline

Och åka iväg:

första linan bonden

Ser ni skillnaden i våra nyllen efter första åket?

efter första åket zip line

Jag är helt överlycklig och Bonden är bara glad att ännu vara i livet…

Här kommer en hel drös med bilder från våra zipline turer. Det var 7 st banor och den längsta var 250 meter.

zipline 1 zipline 2 zipline 3 zipline 4 zipine 5 zipline 6 zipline 7 zipline 8 zipline 9 zipline 10 zipline 11 zipline 12 zipline 13

När vi hade åkt klart så var jag sjukt besviken att det var slut men ändå glad att jag lyckats få Bonden att åka med. Han ser också rätt så nöjd ut tycker jag. Om han är nöjd för att det var kul eller nöjd för att det är över förtäljer dock icke historien…

färdigåkt zipline

Utsikten här uppe var verkligen underbar! Det är svårt att få med på bild dock. Jag har filmat men kan inte ladda upp det för det är lite seg uppkoppling här. Bilder går bra men filmer är lite mastigt om jag inte ska sitta vid burken hela kvällarna. Så filmerna får ni när vi kommer hem. Ett par bilder kan jag bjuda på så länge:

utsikt djungel punta cana utsikt bergen punta cana

Hemfärden var precis lika skumpig som ditfärden men nu var ju rumpan liksom uppvärmd om man säger så. Eller avdomnad kanske….

Det var i alla fall skönt att komma hem. Vi bytte om och gick ner till stranden och slängde oss på solsängarna och gottade oss resten av eftermiddagen.

Men, tänkte jag, man ska ju smida medan järnet är varmt så att säga så jag drog med mig Bonden upp till receptionen och bokade två turer till… En i morgon och en i övermorgon. Wohoooo!

I morgon ska vi åka på en tur och se kaffeplantage, sockerrörsplantage, cigarrtillverkning och lite annat smått och gott. Vad som var helt GALET kul var att efter att vi bokat denna turen så sa säljaren ”just det, jag glömde säga en sak. Det ingår en ridtur i denna utflykten också…”

OH MY GOD!!! Jag skrek av lycka och Bonden dog.

Jag längtar tills i morgon så jag tror att jag dör lite jag också. Fast inte av samma anledning som Bonden.

TJOHOOOO! (eller som Bonden sa: ”Shit”)

8 svar på ”Punta Cana, dag 4. Zip-Line – här åker Bönderna!

1. Ja, snälla. Kom till grönan, jag har ju sagt att jag betalar! Det ända du behöver göra är att åka karusellerna jag o Jim vill… Hehe

2. Vad ni är coola…ser ut som ni verligen stormtrivs:)Vilka semesterminnen…det är ni värda.Bamskekram på er. Marianne