Punta Cana, dag 8. Farväl mitt paradis!

Tusan också. Så var dagen framme som jag absolut inte ville skulle komma. Men kom gjorde den. Skit! Dags att resa hem 🙁

Men… lite till kunde vi njuta för flyget skulle inte gå förrän kl fem på eftermiddagen. Så vi mumsade i oss en sista frukost och tryckte ner lite extra bara för att vi kunde. Sedan lade vi oss på stranden och låg där och låtsades som om det var vilken dag som helst. Drack våra drinkar, solade och badade.

Herr Nilsson kom och hälsade på:

tam apa strand punta cana dominikanska republiken

Han hade en apa med sig… 😉

Eller han kanske inte alls hette Nilsson, vad vet jag. Kanske han hette Jorge, Santana eller Rosario. Jag frågade inte. Men en jäkligt söt apa hade han i alla fall.

Men något kort tänkte jag inte ta, jag gillar inte idén med att gå runt med djur på det där viset. (förutom om det hade varit jag som gick runt med dem så klart… Men då hade de väl fått köra mig på släpvagn med tanke på att jag ville haft med mig allihop).

Sedan sade vi farväl till poolen någon timme med ytterligare en drink, bad och ett och annat snark på solstolen. Sedan gick det dock inte att låtsas som ingenting längre utan det var bara att gå till hotellrummet och packa.

När vi skulle checka ut så hade jag glömt fjärrkontrollen till TV’n på hotellrummet så jag fick gå tillbaka och hämta den för den skulle lämnas in. Vi hade ju släckt, låst och dragit för gardinerna när vi lämnade så det var kolsvart i rummet. Men jag visste var skrivbordet var så jag gick bara rakt in och fram till det och sträckte mig fram. Precis när jag tar kontrollen hör jag från längre in i rummet:

– Olla olla!

Jag dog 15 gånger, fick hjärtsnörp, hjärnsläpp och dengufeber där och då, så jag skrek som en galning rakt ut. En städerska kom springande för att rädda mig men när hon tände ljuset så skrattar hon bara och säger:

– Olla olla José!

Jag tittar in i rummet och i våran soffa ligger en léende ”José” och tar en siesta…

Jösses amalia!! Snubben passade bara på att ta en siesta i en ledig soffa innan städerskorna kom. Men för tusan, jag kunde ju legat död och begraven vid det här laget.

Jag överlevde dock chocken och började istället skratta så jag låg dubbelvikt. Städerskan skakade bara på huvudet och gick tillbaka till grannrummet. När jag hämtat mig från chock och skrattanfall så sa jag ”god natt” till José (inte för att han vet vad det betyder men han sov säkert gott ändå) och gick tillbaka till receptionen med min fjärrkontroll.

En bil kom och hämtade oss, körde oss till flygplatsen, en snubbe tog våra väskor och lotsade oss bort till rätt Gate och lämnade över väskor, ansvar och ett bländande leende till oss. Tack och hej!

Jag vill inte åka hem!!!

flyger hem ledsen

Adjö Punta Cana, jag hoppas vi ses snart igen!

punta cana golfbana vid havet

Åh, en golfbana!! Man kanske skulle börja spela golf igen? Om hundra år när vi har tid… Men OM jag börjar spela golf igen så ska jag åka hit!

Åtminstone 1 flyga-över-molnen-bild måste jag få lägga in. Jag älskar sådana bilder och skulle kunna lägga in hur många som helst men jag antar att ni (såväl som Bonden) tycker att de är urtråkiga…

flygplan sol vinge hav moln

Det fina på de här planen vi har åkt med är att alla har varsin TV så man kan kolla på precis vad man vill! Det fanns massor med filmer, dokumentärer, TV-serier, spel, musik och annat att välja mellan.

flyget heat film flygplan air berlin

Jag avverkade 2 filmer på nervägen, ”Heat” (sjukt kul med allra bästaste Sandra Bullock) och ”Prisoners” (riktigt bra faktiskt och med puddingen Jake Jyllenhaal). På hemvägen såg jag ”Liberace” (skitbra) och ”Blue Jasmine” (som hade värdens sämsta slut). Dessutom avverkade jag några dokumentärer och lite annat smått och gott.

Bonden gjorde vad Bonden gör bäst:

flyget bonden sover på flyget

Sova kunde jag inte göra ett dugg på hemvägen. Däremot på nerresan. Men jag sitter inte upprätt i sätet minsann, jag knögglar ihop mig till en boll i sätet och myser in mig i en filt och kudde.

flyget sova flygplan kudde

Med en liten Baileys efter maten går det lättare…

flygplan baileys likör

Hemma var det kallt och äckligt! Jag ville åka tillbaks! Bums! Med vändande flyg. När jag blir gammal och rik pensionär (hur det ska gå till vet jag inte men det löser sig) så jag ska bo i Sverige juni-augusti och resten av året ska jag bara glassa omkring i Karibien, Thailand, Burma, Sri Lanka och andra härliga ställen.

Och Bonden ska följa med. Vare sig han vill eller inte.

Som vanligt med andra ord 🙂

Se upp Sverige, nu är jag hemma igen!

18 svar på ”Punta Cana, dag 8. Farväl mitt paradis!

1. ”När jag blir gammal och rik pensionär ” Gammal är du ju redan har vi ju fastställt efter som det inte blev någon sladd 😉

• Men pytt, det är inte alls för att jag är för gammal! Har jag sagt det? Jag är bara så otroligt fantastisk så jag bör inte avla fram fler lika fantastiska avkommor för världen är inte redo för det än!

• Bondmoran inte bara en tant hon e glömsk med 😉
        Reptilmässan idag blev det en blå pilgiftgroda har 4 sen tidigare, en påse med banankultur pulver som ska blandas ut med vatten och vitaminer till grodorna.