Vi är i Danmark och inget har gått snett!!!

Jösses Amalia!!! Jag har så sjukt mycket att blogga om så jag vet inte var jag ska börja…  Vi blev hämtade i morse av bloggbussen och drog vidare ner mot Varberg där vi tog båten med Stena Line över till Grenå. Här fick vi mumsa frukost och min och Babbelpellens tallrikar såg ut ungefär som vanligt:

Babbelpellens:

Min:

Okej okej!!!! Pannkakorna låg på barnens buffebord men det stod faktiskt inte att vuxna INTE fick ta utav barnens pannkakor!

Men det roligaste med pannkakorna var att Loppans son Manolis inte sett att det fanns grädde till pannkakorna så när jag kom med min tallrik och all min grädde så blev han som tokig och undrade var grädden var. Jag förklarade att det fanns i en sprutmanick brevid drickan och han pep iväg med sin tallrik.

Han kommer dock tillbaka utan tallrik…

Han hade tagit fel kran och hällt öl på pannkakorna!!! HAHAHAHAHA, dessa finnar är inte kloka! Men de kanske har öl på pannkakerna där oppe, vem vet? Vi ska förresten dela rum på den här resan. Helt underbart! Vi ska bo ihop med två söta små mumintroll i tre hela dagar. Det kan ju inte bli bättre 😀

Och ja – han fick en ny tallrik med pannkakor. Utan öl men med härlig grädde!!

Vi fick gå upp på bryggan också och leka kaptener en stund. Jag och Loppan försökte febrilt slita av kaptenerna sina snygga kavajer men ungarna hann före. Tusan också!!

Manolis och Babbelpellen har verkligen funnit varandra (de är värsta pratkvarnarna båda två, jag tycker lite synd om våra medresenärer emellanåt men ska man ha barnsligt kul så kan man ju inte hyscha på dem hela tiden heller). De hittade på lite egna varianter av barnsligt kul när vi var uppe på bryggan:

Fartdårar på bryggan

Watch this video on YouTube.

De har en liten tävling här på bloggbussen, den som tar den härligaste ”båtbilden” får sova i piratrummet när vi kommer till The Reef. Jag hade ett jättebra förslag!!! Loppan tar kort på mig medan jag håller Babbelpellen i benet utanför religen medan han sprattlar och skriker hjärtskärande. Det hade väl varit en härlig ”barnsligt skoj” bild? Eller?

Loppan talade dock milt om att jag troligen inte alls kommer vinna någon tävling med en sådan bild. Skit också! Det hade ju varit hur kul som helst!

Men vi var ute på däck en stund i vrålblåsten!

Nicke Nyfiken kom och hälsade på! De mindre barnen tyckte att det var jättekul och de större tyckte att det var superlöjligt (jag lovade att skriva det, men jag lovade inte att INTE  lägga till en parantes där jag skrev att de UTÅT sett tyckte det var barnsligt men att de innerst inne tyckte det var helkul. Det syntes på glimten i deras ögon men det får man ju inte säga…)

Vi har världens underbaraste guide från Stena Line med oss hela tiden, hon tar hand om oss och ser till att vi vet var vi ska ta vägen hela tiden. Sjukt bra för min del… Utan henne hade jag antagligen vimsat omkring på båten ännu och inte fattat att vi var i land. Ronja heter hon. Sjukt söt och rar!! Jag funderar på att ta med henne hem, hon kan sitta på min soffkant ihop med Tony Irving och Raggarbruden från Linköping.

Den där Manolis förresten… Han har ända från resans början kallat mig för Bonntanten. En gång har han sagt ”Bondmoran” och det var när han påstod att ”det kommer gaser ur Bondmoran”. I morgon ska vi till The Reef. Där finns det hajar. Som äter barn. Du borde tänka på det Manolis!

Men jag ger igen genom att konstant reta honom för att han inte kan komma ihåg att man säger PLUTT när någon svarar ”ja” på sitt namn. Han är Finne och kan inte våra eminenta Svenska lekar. Så istället för PLUTT så försöker han med alla möjliga ord som Puff, Fluff, Tutt, Prutt och allt möjligt. Det konstigaste var när han sa tutt-fett. Då höll jag på att ramla ner för trappan av garv och värre blev det när han skulle förklara vad tutt var för något. ”En tutt är en sådan som bebisar suger på när de är små”. Ja, jo det vet vi ju…. Men att Tutt är Napp på finska visste ju inte vi.

Väl framme i Danmark åkte vi med vår fina buss till hotellet. Helnan Marina Hotell. Jag, Babbelpellen och Mumintrollen fick ett mysigt rum med en härlig uteplats som ungarna hoppade ut på direkt. Stegen till våningssängen blev en perfekt stege till fönstret istället. Loppan inspekterar.

Vi var bara en snabbis på hotellet och sedan drog vi iväg till Ree Park men det berättar jag mer om i morgon!

Men ta in detta nu: Jag är i Danmark. MED väska. MED Babbelpelle. Jag har inte ramlat, inte missat bussen, inte försovit mig, inte gått vilse (jag har inte berättat klart om dagen än dock men nu utgår vi från vad som hänt på förmiddagen). Det känns lite underligt men jag känner på mig att detta kan bli en helt normal och okaotisk resa!

Det kan bli skönt som oväxling 😀

»crosslinked«

6 reaktion på “Vi är i Danmark och inget har gått snett!!!

1. Du ska hem också! Vem vet var du glömmer väskan, vart Babbelpelle tar vägen samt hur många gånger du då både går vilse och slår di. Fast det klart då ska du ju bara hem 😉

2. Ni kan fastna på Djurpark och inte bli utsläppta !!!
    Du får väl stoppa Bloggbussen om du ser några roliga kor eller härlig ladugård.